Mastermind

Minns ni storsäljaren Mastermind? Jag gör det i alla fall, mycket väl. Bilden av det sofistikerade paret som pryder lådan har verkligen etsat sig fast i mitt minne från barndomen, som något väldigt mystiskt men samtidigt vardagligt. Familjen spelade det ofta. Kanske är det därför jag bara tycker det är kul att spela mot en annan spelare och hade det inte varit för Mastermind kanske jag hade flytt även tvåmansspel. Jag kan tänka att bilden var en stor anledning till spelets framgång – den låter spelaren vara en av de där när man vinner; den sofistikerade, den smarte, den begåvade.

Jag har faktiskt både lådan och spelet kvar.

För några år sedan lät man paret som pryder omslaget mötas upp igen för en bild. Läs här artikeln om deras historia; ”Landmark Reunion for Mastermind Box Models”.

En reaktion på ”Mastermind

Lämna en kommentar