Täppas Fogelberg och Ring P1

Man kan tycka mycket om Täppas Fogelberg och hans agerande i Ring P1 men i morse var han helt enkelt underbar. En Mats Hedenby i Stockholm ringer in och förklarar hur kränkt han känner sig av all PORR i samhället. Mats känns ett tag som en karaktär i en Killing-produktion. När det dessutom visar sig att båten gick till Tallinn och biljetten kostade 7000 spänn är ironin fulländad. Ja, ja, världen är så sjuk så.

05:20 minuter in i programmet:
Täpas Fogelberg vs. Mats Hedenby i Ring P1
.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

8 reaktioner på ”Täppas Fogelberg och Ring P1

  1. Porrbeteende är väl antagligen ett beteende som innefattar porr.

    ”Vad har Apotekets massagestavar och annat kul med porrfilmer, trafficking och översexualiseringen av samhället att göra?”

    Ingen aning, det var min fråga till Mats vad han tyckte. Tyvärr fick jag inget svar.

  2. Vad är ”porrbeteende” för någonting? Vad har Apotekets massagestavar och annat kul med porrfilmer, trafficking och översexualiseringen av samhället att göra? Jag råkade en gång hamna på en badort i Indien där unga män gärna ville sälja sex till mig. Det kändes inte ok, kan jag säga. Inte för att jag är sexualfientlig utan för att jag inte kan tänka mig att ha en privat, intim relation med en människa som befinner sig i skriande ojämlikhet. (Inte heller intresserar det mig att ha sex tillsammans med en känslolös porrfilm.) Mina försök att förklara min inställning för de där indiska killarna var nog inte så lyckade. Det visade sig att många av dem drömde om att en västerländsk kvinna skulle förälska sig och ta med dem till det som de tror är paradiset. Bort med porren och in med kärleken! LEVE KÄRLEKEN!

  3. faktum är att jag inte vill lägga skuld på nån, det är bara det att sexualiseringen av det offentliga rummet har för samhället, dig och mig mfl, har blivit en kostbar del av vårt samhälle. sverige toppar hela europa när det gäller aborter och många tjejeer och kvinnor som mår psykiskt dåligt av att ta ett sådant beslut. utöver detta så tror unga tjejer 13-15 år att de måste vara sexuellt aktiva och killar ”kräver” detta. jag träffar ca 100 ungdomar per år och detta är frågor de talar i förtroende om. vad folk vill göra är hos var och en men tvinga det inte på alla som om det vore det naturligaste sättet att vara. kristen sexualmoral?? vad vet du om det? jag tror att det handlar om att värna människan, inte kränka den, att som människa inte nedvärdera sig, att som människa ta sitt ansvar över reproduseringen, tex i området Enskede Dalen mkt litet område, bor det 264 ensamstående föräldrar de flesta mammor med två eller fler barn. minst 500 barn i detta område har alltså en förälder och måste vantras emllen två vuxna. det bla är reultatet av översexualiseringen i samhället. tills vi hörs , må väl. GBY Mats

  4. Det är naturligtvis beklagligt att din fru varit svårt är sjuk men det känns lite onödigt att försöka projicera skuld på mig för detta (eller andra ohederliga människor som vill kränka kvinnor, inte vill betala skatt eller sköta sig i största allmänhet). Det är knappast mitt/vårt fel att din fru varit svårt sjuk. Hoppas hon i alla fall har tillfrisknat och mår bättre.

    Jag har svårt att titta bort från det faktum att en stor del av antiporrmentaliteten hos människor (som tex uttalade feminister) grundar sig på skamkänslor för nakenhet och sexualmoral skapad av kristna värderingar.

    Hur man kan hetsa upp sig så makalöst över folk som knullar är helt fantastiskt. Hur ser du förresten på att Apoteket numera säljer massagestavar? Uppmanar inte det till porrbeteende och i förlängningen trafficing och kriminalitet?

  5. tyvärr så tycker alltför många att det är OK med porr, men det är ett egoistiskt synsätt. tror ni att merparten av de kvinnor och män oxå för den delen tycker att det är jätte roligt och jätte skönt att vara i porrindustrin? gå in på de sajter som talar om trafficing och prostitution. det är i de kriminellas intressen att vanligt folk tycker att det är bra. men inte bryr de sig om de människor som utnyttjas. det är inte konstigt att det är just brott med sexuell karaktar tex våldtäkter som ökar, det är ju normalt med SM etc. är det konstigt att jag och min fru inte ville ha dessa porrkanaler i tv rutan, det var inget vi valde. i övrigt så betalade vi det priset för den bästa hytten , det var en försenad ”smekmånads” resa . min fru har varit svårt sjuk i sex år, vi visste inte om hin skulle orka med allt som händer på ett kryssningsskepp. vi tänkte att det var skönt att ha en hytt med hörnsoffa två rum och ett panorama fönster i färdrikoningen alldeles under ”bryggan” ifall att vi inte kunde ta del av det i övrigt stora utbud som fanns på skeppet. var det så fel??? tänk att sådant kan reta dig och andra. min fru har varit helt eller delvis sängliggande i sex år!! vad är det som ni retar er över. jo att vi inte ställer upp på vad de många i samhället tycker. känns det bra så gör det!! blir du sugen på grannens fru/man så -go for it! att hetsa upp sig på andras nakenhet och ju fler desto bättre! kanske vi ska vara hemma i veckan, ring dig sjuk!! om jag säger att jag kör den här omvägen till jobbet så kan jag dra av i deklarationen!! några pennor från jobbetg vad spelar det för roll!! om andra gör det så ska jag oxå göra det!! mm etc
    VI STÄLLER INTE UPP PÅ sånt! Är det vi som är konstiga? ovanliga verkar det som men inte konstiga eller udda, vi är några som har tagit ställning för ett hederligt och juste liv där inga kvinnor ska kränkas, där alla bör sköta sig och gemensamt betala skatt etc.. mvh mats

Kommentera

