Göran Persson

Göran Perssons skatteavdrag för köpta hushållstjänster ger inte alls sittande regering draghjälp som Maria Abrahamsson tror. Detta stärker istället socialdemokratin och Mona Sahlin ytterligare, för ju mer man kan distansera sig från syndabocken desto mer vind i seglen. Göran Persson anses nu tillhöra de rika och förmögna, de som numera styr vårt land.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 reaktioner på ”Göran Persson

  1. Jag förstår inte riktigt vad du läste in i min text som jag aldrig skrev men det du påstår att jag tror eller menar stämmer inte.

    Vad jag menade med “de som numera styr vårt land” syftade på regeringen och om det är skillnad på ”sossar” och ”borgare” i regeringskretsar beror ju naturligtvis på vilken nivå man talar om, men det tror jag du förstår då du faktiskt i nästa andetag tar upp en skillnad.

    Ärligt talat så känns det inte som du riktigt tog till dig mitt inlägg.

  2. Vad menar du – ”de som numera styr vårt land”? Herreminjesus, var har du varit? Tror du uppriktigt och ärligen att det är skillnad på sossar och borgare i regeringskretsar?

    Skillnaden är ju bara den att sossarna upprätthåller bilden av att de inte är besuttna (eftersom de som parti tjänar på det), medan borgarna erkänner och accepterar detta.

    På sätt och vis är det som med utnämningspolitiken, fast tvärtom – Göran P sa ärligt och sant att det var han som bestämde och gav själva sjutton i vad andra tyckte och tänkte. Heder åt honom, om man jmf med borgarnas lögnaktiga beteende i frågan.

Kommentera

