Spännande människor

Det stod en bartender och rökte utanför sin arbetsplats idag. Han började prata med mig. Han berättade att en del gäster faktiskt inte var riktig kloka i huvudet.

Gäst (ca 45-50 år, välklädd och prydlig): Hallå?
Bart: Eh, ja…?
Gäst: Jag gillar musik.
Bart: …? Jaha… *försöker göra saker och se upptagen ut, vill inte prata*
Gäst: Gör inte du?
Bart: Jovisst gillar jag musik.
Gäst: Vad då för musik?
Bart: Allt möjligt.
Gäst: Jag har 15oo skivor.
Bart: Oj, då.
Gäst: Jag kan ju bli en sån där diskjockey.
Bart: Jo, ja…
Gäst: Vad tjänar en diskjockey?
Bart: Va…?
Gäst: Vad tjänar en diskjockey?
Bart: Ingen aning…..
Gäst: Jo, det vet du, vad tjänar en diskjockey?
Bart: Jag vet inte, ingen aning….
Gäst: Jo, men det vet du, du håller ju på med musiken här och så, du vet väl ungefär?
Bart: Men jag är bartender, ingen diskjockey…. kanske 15 hundra för en kväll, vad vet jag?
Gäst: 15 hundra?
Bart: Ja…äh, jag vet inte…
Gäst: För en kväll? 15 hundra för en kväll?
Bart: Men jag sa ju att jag inte visste…glöm det.
Gäst: Men en diskjockey skall ju köpa skivor?
Bart: Javisst… men…
Gäst: Och jobbar ju på natten…
Bart: Jo…
Gäst: Och kan ju inte jobba många nätter i veckan.
Bart: Ja, just det…men jag sa ju att…
Gäst: Du vet, han kan ju aldrig leva på 15 hundra per kväll.
Bart: Nää….
Gäst: Men det förstår du väl att det inte kan stämma?
Bart: Men jag vet ju inte säger jag ju….
Gäst: Men du sa ju faktiskt att en diskjockey tjänar 1500 hundra per kväll som inte kan jobba mer en 2-3 gånger i veckan och som har massa dyra omkostnader med CD-skivor och allt. Och bil, har du tänkt på vad bensinen kostar?
Bart: Amen herreg….
Gäst: Du måste ju ta tillbaka detta, varför säger du saker som inte stämmer?
Bart: Men vaf… Jag sa ju hela tiden att jag inte visste, jag gissade….
Gäst: Du sa att en diskjockey tjänar 15 hundra per kväll!

Bartender (till mig): ”Och nu står jag här. Har inte minsta lust att gå in igen. Fan vicken jobbig typ. Djävla jobb man har.”

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentera

